UCI a dezvăluit programul său antidoping pentru Turul Franței 2023
După ce a asigurat condiții echitabile pentru toți participanții la Giro d'Italia, în luna mai, ITA va lucra din nou cu toate părțile interesate, inclusiv cu autoritățile franceze, pentru a proteja integritatea unuia dintre cele mai prestigioase evenimente sportive din lume.
Conform planului prevăzut, toate controalele antidoping din Turul Franței vor fi direcționate și efectuate în orice moment pe parcursul celor trei săptămâni de cursă, nu doar după linia de sosire.
În fiecare etapă, tricoul galben și câștigătorul etapei trebuie să treacă un control antidoping. În plus, toți rutierii vor fi evaluați înainte de începerea evenimentului, ca parte a supravegherii lor medicale. La sfârșitul cursei, ITA va face o selecție de mostre care vor fi salvate pentru o eventuală nouă analiză în următorii 10 ani.
Controalele vor fi efectuate în principal de ofițerii de control antidoping (DCO) ai ITA, cu experiență vastă în ciclism. ITA este, de asemenea, în contact strâns cu alte autorități relevante pentru sprijin și schimb de informații.
Într-o declarație, UCI a reamintit că în 2023 s-a înregistrat o creștere semnificativă a finanțării programului antidoping pentru ciclism. UCI, UCI WorldTeams, UCI ProTeams, organizatorii UCI WorldTour și cicliștii profesioniști au decis să consolideze și mai mult capacitatea ITA de a proteja integritatea sportului printr-o creștere progresivă a bugetului cu 35% până la sfârșitul anului 2024.
Această finanțare consolidează în principal domeniile de informații și investigații, testare, analiză științifică, analiza datelor, stocarea pe termen lung a probelor și retestarea probelor.
Combaterea fradudelor tehnologice
În ceea ce privește lupta împotriva fraudei tehnologice în Turul Franței, se vor efectua verificări pentru depistarea unor eventuale sisteme de propulsie ascunse în tuburi și alte componente ale bicicletei cu ajutorul a trei instrumente: tablete magnetice, dispozitive mobile de raze X și dispozitive portabile care folosesc tehnologii de retrodifuzie și de transmisie.
Înaintea fiecăreia dintre cele 21 de etape, un Comisar Tehnic UCI va fi în autobuzele echipelor pentru a verifica toate bicicletele care rulează la începutul etapei din acea zi. Aceste controale înainte de etapă vor fi efectuate cu ajutorul tabletelor magnetice.
După fiecare etapă se vor efectua verificări pe bicicletele câștigătorului etapei și ale cicliștilor cu tricoul galben, verde, cu buline și alb. În plus, trei sau patru bicicliști vor fi selectați aleatoriu sau din cauza unor suspiciuni pentru control după scanarea dinaintea etapei.
După ce cicliștii au trecut linia de sosire, bicicletele supuse verificărilor după etapă vor fi etichetate, permițând efectuarea procedurilor de verificare rapidă în câteva minute.