Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Turul Franței 2024 anunță o ediție explozivă. S-a renunțat la tradiționala sosire la Paris

Flashscore, avec AFP
Traseul din 2024.
Traseul din 2024.@LeTour
Prezentarea Turului Franței 2024 a avut loc miercuri, 25 octombrie, la Palais des Congrès din Paris. Iată care sunt principalele puncte de reținut.

Acesta este momentul pe care îl așteptau fanii și observatorii ciclismului. Miercuri, 25 octombrie, la Palatul Congreselor din Paris, a fost prezentat Turul Franței 2024 (29 iunie - 21 iulie), cu o noutate absolută pentru această ediție: tradiționalul final pe Champs-Élysées va fi înlocuit de un contratimp individual în ultima zi, între Monaco și Nisa, o decizie luată pentru a nu interfera cu Jocurile Olimpice care vor fi găzduite de capitala franceză.

Finalul cursei va fi de-a dreptul incredibil, deoarece plutonul va aborda patru etape de munte înalt în Alpi, înainte de a încheia Turul cu un contratimp individual între Monaco și Nisa. Niciodată până acum nu a mai existat atât de multe etape de cățărare într-o singură ediție.

Rutierii își vor petrece cea mai mare parte a timpului în Franța, dar vor începe cu trei etape pe pământ italian, care - "o anomalie în istoria acestei țări de legende ale ciclismului", potrivit șefului Turului, Christian Prudhomme - nu a mai găzduit niciodată un "grand départ".

Plutonul se va întoarce apoi în Franța, traversând pentru prima dată Alpii prin interminabila urcare spre Sestrières (40 km!), prin pasurile Montgenèvre, Lautaret și Galibier pentru a ajunge la Valloire.

"Să urci atât de sus atât de devreme în a patra zi este ceva nemaiauzit", potrivit lui Prudhomme. Această etapă prefigurează un Tur care va fi mai puțin montan decât cel din acest an - 27 de trecători, cu trei mai puțin decât în 2023 -, dar care va lua adesea drumul înălțimilor.

La 2.642 de metri, Galibier este adesea denumit acoperișul Turului. De data aceasta, însă, va fi depășit de vârful Bonnette, la 2.802 m, cel mai înalt drum asfaltat din Franța, pe care plutonul îl va parcurge în etapa a 19-a spre Isola 2000, care trece și peste Col de Vars (2.109 m).

Socotind și venerabilul Tourmalet (2.115 m) din Pirinei, cicliștii vor petrece nu mai puțin de 25 km dincolo de bariera celor 2.000 de metri altitudine. Un loc în care Tadej Pogacar nu s-a simțit niciodată foarte confortabil, spre deosebire de rivalul său Jonas Vingegaard, dublul învingător ieșean, care a părut încântat de ceea ce a descoperit miercuri.

Un contratimp în podgorii

Dar Turul 2024 oferă și alte zone de exprimare susceptibile de a-l mulțumi pe canibalul sloven. Începând cu ultimul weekend pe terenul de antrenament al rezidentului monegasc, cu o penultimă etapă compactă (132 m), dar abruptă, până în vârful Col de la Couillole, înainte de etapa foarte accidentată de 34 km între Monaco și Nisa din ultima zi.

Înainte de aceasta, la sfârșitul primei săptămâni va avea loc un contratimp mai degrabă plat de 25 km în podgoriile dintre Nuits-Saint-Georges și Gevrey-Chambertin, o chemare clară la acțiune pentru prodigioasa echipă belgiană Remco Evenepoel, care va participa la primul său Tur în 2024.

Bineînțeles, vor fi și câteva etape dedicate sprinterilor, printre care cea care se va încheia la poalele Croix de Lorraine, în Colombey-les-Deux-Églises, satul generalului de Gaulle. Dar și, pentru a sparge rutina etapelor de plat, o buclă în jurul orașului Troyes pe drumuri atractive - 14 sunt în program, pentru un total de 32 km.

Turul va revizita și Masivul Central, pentru o a unsprezecea etapă potențial explozivă, cu 4.350 m de ascensiune. Înainte de a se îndrepta spre Pirinei pentru două dintre cele patru finaluri pe vârf ale Turului 2024: mai întâi la Pla d'Adet, prin Tourmalet, pentru a marca cea de-a 50-a aniversare a ultimei victorii a lui Raymond Poulidor, iar a doua zi pe Plateau de Beille.

Pe scurt, ar trebui să existe ceva pentru toată lumea în această ediție foarte specială, înainte de o revenire la baze mai tradiționale în 2025, cu o revenire confirmată pe Champs-Élysées și un posibil start din Hauts-de-France.