Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Victoria lui Kuss în Vuelta poate impulsiona cursele de șosea din SUA, spune fostul câștigător Horner

Reuters
Sepp Kuss își sărbătorește victoria alături de coechipieri la Madrid
Sepp Kuss își sărbătorește victoria alături de coechipieri la MadridReuters
Victoria neașteptată a lui Sepp Kuss (29 de ani) în Turul Spaniei ar putea oferi un impuls pentru un tur ciclist american de amploare, o disciplină aflată în declin în Statele Unite, potrivit lui Chris Horner, al cărui triumf din 2013 a fost repetat duminică de Kuss.

Kuss a intrat în cursă fără mari șanse în fața iluștrilor colegi de echipă de la Jumbo-Visma, Jonas Vingegaard (26 de ani) și Primoz Roglic (33 de ani). Dar, după ce a preluat tricoul roșu în etapa a opta, nu l-a mai dat jos, în ciuda atacurilor din interiorul propriei echipe.

Kuss a pus capăt unei așteptări de 10 ani pentru o victorie americană  în Vuelta și va rămâne în istorie ca unul dintre cei mai populari rutieri din ultima vreme - infirmând teoria conform căreia băieții de treabă nu câștigă.

Dacă poate deveni un concurent regulat în clasamentul general depinde în mare măsură de strategii de la Jumbo-Visma, dar, câștigând o cursă mai brutală decât Turul Franței și Giro d'Italia, a dovedit că este mult mai mult decât un servitor loial al așa-numitelor nume mari.

Horner, a cărui victorie în Vuelta 2013 l-a făcut primul ciclist oficial din SUA care a câștigat o cursă de trei săptămâni de la Greg LeMond în 1990, speră ca eroismul lui Kuss să aibă un impact acasă, într-o țară încă marcată de istoria dopajului lui Lance Armstrong.

Scena curselor pe șosea nu este deloc în plină expansiune în SUA, cu puține oportunități de curse pe etape pentru cicliștii în devenire după dispariția Turului Californiei și a curselor din Colorado și Utah.

"Sper să văd că acest lucru va da un impuls curselor din SUA și că vom vedea sponsori care se vor întoarce", a declarat Horner pentru platforma de ciclism GCN.

"Poți face ca mai multe echipe americane să găsească sponsorizări în loc să ai doar Lidl-Trek și EF Education-EasyPost, care nu au atât de mulți americani în echipă, iar acest lucru ar putea, eventual, să aducă mai mulți sponsori și să ajute sportul să crească.

"Scena de curse din SUA se îneacă sau, în cel mai bun caz, are nasul deasupra apei. Să sperăm că acest lucru va aduce expunere, dar este nevoie de câțiva ani, nu se întâmplă imediat."

Victoria lui Kuss a fost cu atât mai remarcabilă cu cât până în ultimele zile părea neclar dacă Vingegaard, campionul din Giro d'Italia sau câștigătorul Turului Franței, îl ajuta sau încerca să-i ia tricoul roșu.

Vingegaard a atacat în etapa a 16-a și i-a luat un minut din avansul lui Kuss, iar în etapa a 17-a, încheiată pe infama cățărare Angliru, Kuss a fost din nou părăsit de iluștrii săi coechipieri, dar a rezistat cu greu pentru a termina al treilea și a rămâne în frunte.

Tactica celor de la Jumbo-Visma a fost criticată după aceea, mulți fiind de părere că Kuss ar fi trebuit să fie protejat - având în vedere toți anii pe care i-a petrecut ajutându-i pe Vingegaard și Roglic să câștige mai multe Mari Tururi, inclusiv la Turul Franței și Giro din acest an.

"Conducerea de la Jumbo a schimbat strategia doar pentru că a existat o revoltă din partea fanilor și un coșmar de PR prin care trecea Jumbo", a declarat Horner pentru GCN.

"A fost un scenariu de coșmar. Aveau întâlniri înainte de cursă, în timpul cursei, după cursă și apoi înainte ca toată lumea să meargă la culcare.

"Probabil că aveau ceasurile deșteptătoare să sune la 2 dimineața pentru o altă întâlnire. A fost multă presiune acolo pentru Sepp (să câștige)."

Formația olandeză Jumbo-Visma a devenit prima echipă care a câștigat toate cele trei Mari Tururi într-un sezon, culminând cu un podium la Madrid.

"Să câștigăm împreună nu este doar sloganul nostru, ci și marca noastră", a declarat directorul general Richard Plugge.