Apelul depus de Ferrari împotriva sancțiunii impuse lui Sainz în Australia a fost respins
Comisarii care au luat decizia la Melbourne au avut marți o întâlnire virtuală pentru a analiza o cerere de revizuire a penalizării de cinci secunde care l-a coborât pe Sainz de pe locul patru pe locul 12.
Ferrari trebuia să prezinte un "element nou semnificativ și relevant", dar, după ce au luat în considerare datele telemetrice și declarațiile martorilor, comisarii au decis că nu au reușit să facă acest lucru.
"Nu există niciun element nou semnificativ și relevant care să nu fi fost disponibil pentru părțile care solicită revizuirea la momentul deciziei în cauză. Prin urmare, petiția este respinsă", au declarat aceștia.
Sainz a fost considerat "în totalitate vinovat" pentru coliziunea din primul viraj cu Fernando Alonso de la Aston Martin, care a terminat pe locul trei, la ultima reluare a cursei în care au existat trei steaguri roșii.
Pilotul de la Ferrari, care a fost pedepsit în timpul cursei fără a fi audiat, a declarat la momentul respectiv că a fost "cea mai nedreaptă penalizare pe care am văzut-o în viața mea".
Această penalizare a însemnat că Ferrari, cea mai veche și mai de succes echipă din acest sport, a mers în gol în cea de-a treia etapă a sezonului, după ce Charles Leclerc a abandonat în turul inaugural.
Ferrari a susținut că comisarii au tratat în mod diferit alte incidente și a făcut referire la un caz din Marele Premiu al Canadei din 2014, în care a fost implicat mexicanul Sergio Perez, pe atunci pilot la Force India, ca un precedent.
Comisarii, care i-au audiat pe șeful Ferrari, Fred Vasseur, pe Sainz și pe directorul de curse Laurent Mekies, au declarat că decizia a fost luată în timpul cursei, deoarece au considerat că este clar cine a fost vinovat.
Aceștia au considerat că datele telemetrice prezentate sunt "în cel mai bun caz ambigue" și au considerat că, de fapt, acestea au coroborat decizia de a-l găsi pe Sainz vinovat în totalitate.
Spaniolul a declarat că a fost nevoit să frâneze mai tare pentru că pneurile mașinii sale erau reci, un tur de formare lent contribuind la această problemă, și, de asemenea, avea soarele în ochi.
Comisarii au spus că toți piloții au trebuit să se adapteze la condițiile de pistă și de pneuri.
"Logica ar fi dictat că poziția soarelui i-ar fi afectat în mod egal și pe ceilalți piloți. Nu este un motiv justificabil pentru a evita o penalizare pentru o coliziune", au spus aceștia.