Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Fernando Alonso: "La Dakar erai în mijlocul pustietății, dormeai într-un cort"

Miguel Baeza
Fernando Alonso
Fernando AlonsoProfimedia
Fernando Alonso, pilotul echipei Aston Martin și dublu campion mondial de Formula 1 a dezvăluit detalii mai puțin cunoscute ale vieții sale în timpul unui interviu publicat de colegii de la Flashscore.es.

 Fără inhibiții și în afara restricțiilor impuse de organizatorii campionatului, spaniolul a oferit detalii despre multe aspecte din viața sa pe care nu le știam.

"Când am renunțat pentru o vreme la F1, am fost surprins de unele lucruri. Am văzut dragostea oamenilor pentru mine și pentru cariera mea. Când m-am oprit în 2018, eram obosit de Formula 1 și de faptul că nu mai puteam să concurez. Dar când m-am oprit, singurul lucru pe care mi-l spunea toată lumea era: "Trebuie să te întorci, trebuie să te întorci...". Am fost surprins de ceea ce credeau oamenii", a declarat el despre motivele revenirii sale în Campionatul Mondial.

Experiența de spectator l-a făcut să aprecieze altfel unele lucruri pe care le ura din interior: "Oamenii se uitau la televizor. Era o perspectivă nouă, așa că acum, când nu mai concuram, m-am uitat și eu la cursele de Formula 1 la TV  și am apreciat lucruri care nu-mi plăceau înainte: imnul național, turul de circuit, faptul că am avut mai mult acces la camerele de luat vederi și la mass-media, lucru pe care atunci când ești pilot îl urăști. Așa că, atunci când m-am întors în F1, am avut o abordare mai relaxată a acestor probleme, m-am ocupat un pic mai mult de fani, de televiziuni, pentru că acum apreciez valoarea pe care o au și asta din cauza acelor ani departe de Formula 1", a explicat el.

Cura de umilință

Experiențele sale în alte categorii de bolizi l-au determinat să recunoască beneficiile campionatului în care concurează în prezent: "Formula 1 nu mi-a blocat capacitatea și simțurile de a învăța lucruri noi. 

În Formula 1 totul este ușor pentru noi, toată lumea are grijă de noi, avem toate privilegiile, în timp ce în Dakar erai în mijlocul pustietății, în deșert, dormeai într-un cort, nu într-un hotel de cinci stele, și trebuia să schimbi singur suspensiile și să cureți geamurile mașinii", a spus el.

"Regret că nu m-am bucurat mai mult, când am câștigat titluri cu Renault. În perioada în care am fost la Ferrari a fost grozav, dar imediat după cursă te concentrai pentru următorul weekend. Acum mă bucur mai mult de acest gen de momente. Să sărbătoresc în fiecare weekend face parte din misiunea mea", a adăugat el.

Regrete pentru ratarea titlului cu Ferrari

Deși privește spre viitor, există momente neplăcute din cariera sa care îi vor rămâne mereu în minte lui Fernando: "Dacă m-aș întoarce în timp, primul lucru pe care l-aș alege ar fi să câștig titluri cu Ferrari. Dacă m-aș întoarce în 2010 sau 2012, aș proceda diferit, pentru că am fost la câteva tururi distanță de câștigarea campionatelor și poate că asta ar fi schimbat multe lucruri, istoria... A fost dezamăgitor să pierd acele două titluri. Este dificil, pentru că depinzi și tu de multe lucruri, de oameni, de alte echipe... Este dificil să regreți ceva ce nu depinde de tine", a subliniat el.

De asemenea, aceste experiențe l-au determinat să fie mai aproape de cei din jurul său în fiecare zi: "Credeam că dacă mă bucur prea mult înseamnă că nu sunt profesionist sau că nu îmi doresc acel succes, dar cu timpul îți dai seama că poți să le faci pe amândouă, să muncești din greu, să fii profesionist, să te bucuri și că trebuie să dai ceva înapoi oamenilor care lucrează pentru tine și celor care te susțin, echipei tale, oamenilor de marketing, presei, oamenilor din tribune.... Ei îți dau ție, iar tu trebuie să le dai înapoi", a spus el.

Kamikaze

Alonso se descrie drept un pilor ambițios, dar echilibrat: "Când sunt sub presiune pentru că trebuie să câștig, când am așteptări foarte mari de la mine, încerc să mă calmez. În mod normal am multă încredere în mine, este foarte important să ai încredere în ceea ce faci, în ceea ce ești capabil să faci. Asta ușurează un pic presiunea și poți da mai mult", a spus el.

Fernando Alonso se remarcă prin cumpătare
Fernando Alonso se remarcă prin cumpătareProfimedia

"Apoi, sunt o persoană foarte tehnică, vreau să știu totul despre ceea ce fac, când nu sunt în mediul meu sau în zona mea de confort devin mai stresat, iar o modalitate de a fi calm înainte de o cursă este să știu totul despre strategie, despre pneuri, să ascult inginerii, strategii, să ascult de două, trei sau patru ori care este planul... Aceasta este abordarea mea pentru fiecare cursă

La începuturile sale în Formula 1 era dornic de victorie: "Când am ajuns, Michael Schumacher domina acest sport și niciodată nu am crezut că sunt mai lent decât el, poate că a fost un mod kamikaze de a privi Formula 1 și începutul carierei mele, dar niciodată nu m-am îndoit că dacă aș avea aceeași mașină l-aș putea provoca. Așa a fost toată cariera mea", a spus el.

Metodică

Mulți sunt șocați în fiecare weekend de Mare Premiu de abilitatea spaniolului de a analiza ceea ce se întâmplă pe pistă, dar el ridică din umeri: "Nu e nimic ieșit din comun. Totul e datorită a ceea ce am discutat duminică dimineața cu echipa, este o combinație între mine și echipă, suntem pe aceeași lungime de undă, nu este vorba că le spun ceva și ei sunt surprinși de sugestia mea", a declarat el.

"Este vorba despre a conduce cursa ca un robot, practic, fără emoții. Există o singură modalitate de a ajunge mai repede la linia de sosire, având grijă de baterie, de pneuri... Când îmi las viziera jos, îmi amintesc tot ceea ce am discutat duminică dimineața cu echipa în toate domeniile care sunt importante pentru rezultat", a adăugat el.

Cu toate acestea, el a recunoscut că întotdeauna îi rămâne ceva umanitate sub cască: "Acestea fiind spuse, există multă adrenalină, depășiri, lucruri care nu merg conform planului și atunci totul devine mult mai emoțional, mergi cu 180 de bătăi de inimă pe minut, cu adrenalină. Ești încă o ființă umană la volan, entuziasmat de ceea ce faci, asta este frumusețea acestui sport, chiar dacă vrei să fii cerebral, în anumite momente din cursă totul se dă peste cap", a remarcat el.

Dakar și familia

În cele din urmă, Alonso a fost întrebat despre viitor: "Mi-ar plăcea să câștig din nou titlul, dar nu este cea mai importantă prioritate. Mă bucur de acest proces, mai ales acum cu Aston Martin, căutând să fiu un pretendent la titlu, mă bucur să cresc alături de echipă, și voi încerca 99% să ajung în Dakar, din nou... Nu că un al treilea titlu nu este o prioritate, dar câștigarea Dakar-ului într-o zi este o prioritate foarte mare pentru mine", a declarat pilotul echipei britanice.

De-a lungul interviului, el a revenit mereu asupra importanței familiei sale care l-a ajutat să ajungă unde este: "Acesta este primul și singurul sfat pe care mi l-au dat, să fiu umil, să profit de toate avantajele pe care mi le-a oferit această viață. Dar, din când în când, mă întorceam acasă, în Spania, petreceam o săptămână cu familia mea. Brusc îți dai seama că ai trăit într-o bulă în ultimele două săptămâni și te întorci la lucrurile de bază, la supermarket, la ieșiri cu prietenii, este viața pe care o voi trăi în următorii patruzeci sau cincizeci de ani din viața mea, viața pe care vreau să o trăiesc în următorii câțiva ani. Cel mai valoros sfat: Părinții mei m-au sfătuit mereu să fiu o persoană bună, să fiu umil, să am grijă de mine și să am grijă de ceilalți. Este un lucru pe care l-am apreciat întotdeauna", a conchis el.