Începe cel mai lung sezon din istoria Formula 1, cu Red Bull în continuare ca favorită
Dovezile din cele trei zile de teste de pe circuitul Sakhir de săptămâna trecută au arătat că campionii, câștigători ai tuturor celor 22 de Grand Prix-uri de anul trecut, cu excepția unuia singur, sunt pregătiți să reia de unde au rămas.
În ciuda faptului că directorul echipei, Christian Horner, se luptă pentru viitorul său în fața acuzațiilor, pe care le neagă, ale unei angajate cu privire la comportamentul său, Red Bull a părut netulburată.
Ferrari, Mercedes, McLaren și Aston Martin au făcut toate îmbunătățiri la noile lor mașini, încrezători că au fost eliminate defecțiunile și că performanțele au fost crescute, dar dovada reală trebuie să vină încă.
Suspiciunea este că, atunci când steagul va cădea sâmbătă seara, primele două etape ale sezonului din Orientul Mijlociu fiind organizate cu o zi mai devreme decât de obicei pentru a ține cont de Ramadan, Red Bull va fi primul care va trece linia de sosire.
După cum a declarat Andrea Stella, directorul echipei McLaren, reporterilor din Bahrain: "Există o mașină care pare să fi găsit un pas mare. Din păcate, (este) mașina care era deja cea mai rapidă anul trecut".
BUTOANE DE PANICĂ
Speranța, pentru fanii care doresc curse mai strânse în față și care tânjesc după schimbarea după seria de 38 de victorii ale Red Bull în ultimele 44 de curse, este că diferența - dacă este așa cum se tem - se va reduce pe măsură ce sezonul avansează.
Regulamentele sunt stabile de ceva timp, iar acest lucru în sine determină de obicei o strângere a plutonului.
"Sunt mai multe curse acum, așa că există mai mult timp pe circuit, mai multe date, mai multă înțelegere, mai multă atenție la alte mașini și să vedem ce evoluții aduc", a declarat pilotul australian Daniel Ricciardo pentru Reuters.
"Nimeni nu apasă pe niciun buton de panică. Este un sezon lung și evoluțiile pot aduce schimbări mari".
Ferrari, singura echipă care a învins Red Bull anul trecut, a fost cea mai rapidă la teste, dar și Mercedes a fost încurajată de o mașină mult mai puțin "răutăcioasă" decât predecesoarea sa.
"Arătăm bine", a declarat directorul tehnic al Mercedes, James Allison, după teste. "Nu cred că este o surpriză pentru nimeni faptul că (Red Bull) au pus nasul și poate un pic mai mult în fața celor care ne urmăresc.
Dar sper doar să ne dezvoltăm puternic pe parcursul anului."
SPECULAȚII DESPRE PILOȚI
Acesta va fi sezonul în care Lewis Hamilton, de șapte ori campion mondial, își va lua adio de la Mercedes înainte ca cel mai de succes pilot al sportului să se îndrepte spre Ferrari în 2025, ca înlocuitor al spaniolului Carlos Sainz.
Cine îi va lua locul lui Hamilton va fi un subiect de discuție în lunile următoare, la fel ca și incertitudinea cu privire la viitorul coechipier al lui Verstappen, mexicanul Sergio Perez ieșind din contract la sfârșitul acestui an.
Speculațiile se învârt înainte ca o roată să se fi întors cu furie și, cu mai mult de jumătate din grila de start aflată la final de contract, vor alerga și vor alerga.
China revine pentru prima dată din 2019, iar Imola din Italia se întoarce după ce cursa de anul trecut a trebuit să fie anulată din cauza inundațiilor.
Vor fi din nou șase weekenduri de sprint, cu Miami și Shanghai noi în acest sens, și un format revizuit, cu cursa de 100 km desfășurată sâmbătă înainte de calificările pentru marele premiu de duminică.
Nu există piloți debutanți și, în mod remarcabil, nu există nicio schimbare în alinieri de la sfârșitul anului 2023.
Există noi șefi de echipă, cu Guenther Steiner, favoritul Netflix "Drive to Survive", înlocuit de Ayao Komatsu la Haas, iar Laurent Mekies este acum responsabil la RB Visa Cash App RB (anterior AlphaTauri), care a fost redenumit Visa Cash App.
Alfa Romeo, condusă de Sauber, concurează acum sub numele de Stake F1, acolo unde legile privind jocurile de noroc permit acest lucru.