Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

F1: Williams nu mai vrea să fie codașa competiției

Reuters
Pilotul echipei Williams, Alex Albon
Pilotul echipei Williams, Alex AlbonReuters
Williams a salutat luni colaborarea cu Gulf Oil International, care a devenit unul dintre cei mai importanți sponsori ai echipei, dar a avertizat că nu se așteaptă la o soluție rapidă pentru a reduce decalajul dintre ea și echipele de top din Formula 1.

Foștii campioni, care au terminat pe ultimul loc în sezonul precedent, și-au prezentat noua mașină la fabrica Grove, alături de echipa de piloți formată din debutantul american Logan Sargeant (22 de ani) și experimentatul anglo-thailandez Alex Albon (26 de ani).

Noul director al echipei și fostul șef de strategie al Mercedes, James Vowles, nu va începe, însă, să lucreze la fabrica Grove până la 20 februarie - la o săptămână după ce mașina își va face debutul pe circuitul de la Silverstone.

Albon spune că obiectivul principal îl reprezintă îmbunătățirea performanțelor de anul trecut și speră ca echipa să poată fi prezentă mult mai des în a doua fază a calificărilor din 2023.

"Nu cred că va fi ceva de genul Haas, care anul trecut a fost foarte competitivă încă de la început", a spus el, referindu-se la rivalii care au fost ultimii în 2021, dar au început 2022 cu un loc cinci și puncte în trei din primele patru curse.

"Am schimbat destul de mult mașina în ceea ce privește filozofia ei ... și va fi nevoie de puțin timp pentru a o înțelege și a o optimiza.

"În ceea ce privește upgrade-urile de anul trecut, am avut cu adevărat doar unul semnificativ. Să sperăm că vom putea aduce, eventual, unele mai mici și mai dese.

"Nu cred că vom putea avea un start lansat, dar trebuie să fim inteligenți. Am făcut-o deja anul trecut. Am început anul cu stângul și am adunat puncte abia în partea a doua a sezonului".

Gulf Oil a renunțat să mai sponsorizeze McLaren și beneficiază acum de un branding proeminent pe mașina de un albastru mat a celor de la Williams, în timp ce marca de bere americană Michelob Ultra s-a alăturat împreună cu partenerul bancar de investiții Stephens.

Mai multe companii care aveau legături cu fostul pilot canadian Nicholas Latifi (27 de ani) au plecat, însă, între timp.

"Cred că există o percepție greșită privind pierderea de venituri din cauza schimbărilor recente... realitatea este ușor diferită", a declarat directorul comercial al Williams, James Bower.

"Vom lansa o serie de noi parteneri pe măsură ce ne apropiem de începerea sezonului, așa că eu cred că suntem într-o poziție mai solidă decât am fost în ultimii ani".