Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Finalul unei epoci: Renault încetează să producă motoare de Formula 1 după 50 de ani

Esteban Ocon, Alpine F1 Team, Singapore Grand Prix
Esteban Ocon, Alpine F1 Team, Singapore Grand PrixJames Moy / Alamy / Alamy / Profimedia
Constructorul de automobile Renault nu va mai face motoare de Formula 1 din 2026 şi va pune astfel capăt unei istorii de 50 de ani în elita automobilismului, a anunțat luni conducerea echipei Alpine.

Fabrica de la Viry-Châtillon (Essonne), la sud de Paris, unde Renault concepe şi produce motoarele sale de Formula 1, va fi transformată într-un ''centru de excelență în inginerie şi înaltă tehnologie, cu începe de la finalul anului 2024'', a precizat Alpine.

''Activitățile de F1 de la Viry, care exclud dezvoltarea unui nou motor, vor fi menținute până la finalul sezonului 2025'', a adăugat sursa menționată.

Renault îşi anunțase încă de la finalul lunii iulie reprezentanții personalului că doreşte să transforme uzina de la Viry-Châtillon. Decizia va afecta 360 de salariați, dar şi numeroşi subcontractanți ai echipei Alpine.

Toți salariații ar trebui să primească un post în alte sectoare de activitate ale echipei Alpine (pregătirea autoturismelor personale, redirecționarea către alte sectoare, precum Formula E sau Raliul Dakar), a menționat conducerea mărcii la începutul lunii septembrie pentru AFP.

Pleacă Renault, vine Mercedes

Alpine, ale cărei şasiuri vor continua să fie fabricate la Enstone, în Anglia, ar putea semna un acord pentru sezonul 2026 cu Mercedes, care în prezent echipează cu propulsoare echipele Williams, McLaren şi Aston Martin, dar nu a fost făcut niciun anunț în acest sens.

Costurile de cumpărare a unui motor de la un producător extern au fost limitate la 17 milioane de euro, iar conducerea lui Renault mizează pe o economie de circa 120 de milioane de euro pe an.

Deținătoarea celui mai bun palmares din Formula 1, în care a intrat în 1977, Renault a câştigat 12 titluri de campioană mondială la constructori şi 11 la piloți.