Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Din nou numărul 1! Real Madrid a redevenit cel mai valoros brand din fotbalul mondial

Fanii Real Madrid
Fanii Real Madrid Profimedia
Clubul spaniol Real Madrid şi-a recăpătat statutul de cel mai valoros brand din fotbalul mondial, conform ierarhiei anuale stabilitate de societatea britanică de consultanță Brand Finance.

Marca Real Madrid a înregistrat o creştere de 16% în ultimul an, perioadă în care echipa madrilenă a reuşit să câştige titlul de campioană a Spaniei şi Liga Campionilor, fiind evaluată acum la 1,7 miliarde de euro.

Real a depășit-o astfel pe Manchester City, cea care ocupase prima treaptă a podiumului în 2023 şi a cărei marcă este evaluată acum la 1,6 miliarde euro, totuși în creştere cu 7%.

Pe poziția a treia se află un alt club spaniol, FC Barcelona, cu o marcă evaluată la 1,5 miliarde de euro (+12% față de anul trecut).

Top-ul 5 este completat de echipele engleze Manchester United şi FC Liverpool, ambele cu brand-uri evaluate la 1,4 miliarde de euro, conform raportului anual Brand Finance Football 2024.

O creştere spectaculoasă, de 72%. a mărcii sale a înregistrat clubul Bayer Leverkusen, evaluat la 333,6 milioane e euro, după ce a câştigat pentru prima oară în istoria sa campionatul Germaniei, în sezonul trecut, în care a disputat şi finala Europa League.

Bayer Leverkusen este prima echipă germană care a încheiat sezonul neînvinsă, stabilind şi un record european de 51 de meciuri consecutive fără înfrângere.