Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Record: 1,5 milioane de bilete vândute pentru Cupa Mondială de fotbal feminin

Cupa Mondială feminină a stârnit curiozitatea și interesul fanilor
Cupa Mondială feminină a stârnit curiozitatea și interesul fanilorAFP
Football Australia (FA) a anunțat luni că vânzările de bilete au depășit 1,5 milioane de bilete pentru Cupa Mondială din Australia și Noua Zeelandă, ceea ce face din această organizare un "nou punct de referință" pentru orice eveniment feminin al FIFA.

Potrivit datelor publicate de organizație, primele 12 meciuri ale competiției au adunat împreună 363.937 de spectatori, ceea ce reprezintă o medie de 30.326 de spectatori pe meci, depășind media de 21.756 de spectatori a Cupei Mondiale-2019 (Franța) și media istorică a competiției stabilită la 24.780.

"Creșterea cu 72% a numărului de spectatori față de Franța 2019 în primele 12 meciuri evidențiază și mai mult popularitatea în creștere a fotbalului feminin la nivel global", se arată în comunicat.

Meciul de deschidere pe teren australian, dintre Australia și Republica Irlanda, a stabilit un nou record: 75.784 de fani. Numai Australia a contribuit cu peste 1,1 milioane la vânzările totale de bilete, reflectând "sprijinul și entuziasmul copleșitor pentru fotbalul feminin din regiune".

Pe stadioane și acasă

În plus față de prezența masivă pe stadioane, transmisiunile televizate au fost, de asemenea, un succes. Noua Zeelandă-Norvegia, de exemplu, a fost cel mai urmărit meci de Cupa Mondială feminină din istoria Noii Zeelande. Potrivit Sky New Zealand, peste un milion de telespectatori au urmărit meciul de deschidere.

În Australia, între timp, meciul dintre Australia și Republica Irlanda, tot în prima zi a turneului, a înregistrat o audiență medie de 1,94 milioane de telespectatori, aproape triplând recordul anterior și depășind chiar unele dintre cifrele înregistrate la Cupa Mondială masculină din 2022 din Qatar.

"Acest turneu face istorie și suntem încântați în calitate de țară gazdă. Observăm o creștere a sprijinului pentru fotbalul feminin, nu doar în ceea ce privește vânzarea de bilete, ci și în ceea ce privește audiența la televizor, participarea la festivalurile fanilor și vânzările de produse de merchandising", a remarcat James Johnson, CEO al Football Australia.