Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Yamal și naționala Angliei sunt marii campioni din social media la Euro 2024

Yamal în acțiune împotriva Angliei
Yamal în acțiune împotriva AnglieiProfimedia
Campionatul European de Fotbal din Germania s-a ridicat la înălțimea promisiunilor sale. Fotbal la cel mai înalt nivel, însoțit de mase de fani și, aproape fără excepție, o atmosferă senzațională în orașele gazdă. Spania a fost încoronată merituos campioană europeană și, după Euro de acum trei ani, care a fost afectat de COVID-19, și Cupa Mondială 2022 din Qatar, se poate spune că Germania a prezentat în sfârșit fanilor săi din nou divertisment fotbalistic la cel mai bun nivel.

Momente care au fost sărbătorite în mod natural pe social media - de UEFA, federații, jucători și fani. Flashscore se uită la cifrele din social media de la EURO 2024. Împreună cu renumiții analiști de date online de la Result Sports, punem în lumină cele mai importante fapte, cifre și date din profilurile de social media ale federațiilor și jucătorilor participanți.

Lamine Yamal îi pune pe toți în umbră

Tânărul în vârstă de 16 ani al proaspeților campioni europeni nu numai că a fost votat jucătorul turneului, dar a și explodat prin prezența sa pe social media. În patru săptămâni, Yamal a câștigat un număr incredibil de 13 milioane de urmăritori. Cu un total de aproape 25 de milioane de urmăritori, aceasta reprezintă o creștere de aproximativ 52%. Cu 15 milioane de urmăritori, Instagram este cel mai puternic canal social media al lui Yamal, urmat de TikTok cu nouă milioane de urmăritori.

Mario Leo, CEO al Result Sports, este impresionat de fenomenul Yamal: "Un talent excepțional. Va face salturi mari în dezvoltarea sa, deoarece are un potențial uriaș la vârsta de 16 ani. Nici măcar Cristiano Ronaldo și Lionel Messi nu erau pregătiți la acea vârstă. Același lucru este valabil și pentru social media. El beneficiază, de asemenea, de efectele de multiplicare mediatice enorme care garantează un impuls suplimentar în timpul Campionatului European.

"Dacă totul continuă să meargă bine, Yamal ar putea ajunge la nivelul lui Ronaldo și Messi în materie de sport, media și marketing. Există încă un drum lung de parcurs. Dar potențialul este, fără îndoială, acolo și până la Cupa Mondială 2026, va fi mult mai ușor să ne dăm seama unde îl va duce călătoria sa ".

Mbappe și CR7 sunt la căutare în ciuda lipsei succesului sportiv

În ceea ce privește creșterea reach-ului în timpul Campionatului European, doi jucători consacrați urmează pe locurile doi și trei cu Kylian Mbappe (+6,2 milioane de urmăritori) și Cristiano Ronaldo (+5,4 milioane de urmăritori). "CR7" rămâne lider în ceea ce privește numărul total de urmăritori. Pe toate profilurile, peste 917 milioane de persoane îl urmăresc pe superstarul portughez. Flashscore a relatat deja despre acest lucru în urmă cu câteva săptămâni.

Jude Bellingham, vedeta Angliei, este încântat să aibă 3,3 milioane de noi urmăritori, dintre care 3,15 milioane pe contul său de Instagram. Cu toate acestea, Bellingham ocupă doar locul cinci în clasament, deoarece - în mod surprinzător - germanul Joshua Kimmich a înregistrat și el o creștere importantă a numărului de urmăritori. 3,4 milioane de persoane au dat follow pe profilurile sale. Un detaliu interesant în comparație cu ceilalți jucători menționați: Creșterea reach-ului lui Kimmich a fost înregistrată în principal pe Facebook, unde a câștigat 3,3 milioane de noi followeri.

Cei mai buni jucători
Cei mai buni jucătoriFlashscore

Cei Trei Lei reduc din diferență față de Les Bleus

Dintre națiunile participante, Anglia a ieșit câștigătoare în social media la Campionatul European din Germania. Cei Trei Lei au înregistrat o creștere de 4,8 milioane de urmăritori. Acest lucru înseamnă că 43,4 milioane de persoane urmăresc deja profilurile FA. Doar Franța are mai mulți fani pe social media, cu aproximativ 51,8 milioane de urmăritori, care au înregistrat o creștere de 1,9 milioane în timpul Euro.

Cu toate acestea, Mario Leo aduce un omagiu și națiunilor mai mici pentru performanțele lor sportive și mediatice din vara anului 2024: "Națiunile care au jucat un turneu de succes sau surprinzător de puternic au beneficiat, de asemenea, pe social media în timpul Campionatului European. Acestea includ Elveția, Spania, Anglia și Țările de Jos, precum și Georgia, Republica Cehă, Austria și Slovacia. Aceste asociații și-au crescut numărul de urmăritori cu procente de două cifre.

"După cum puteți vedea, efectele de multiplicare ale Campionatelor Europene sunt uriașe. În acest caz specific, efectele de multiplicare sunt imensa acoperire în direct la televiziuni, radiouri și în presa scrisă. În consecință, sunt posibile salturi foarte mari într-o perioadă relativ scurtă."

Georgia și-a lăsat potențialul neexploatat. Canalele de social media ale federației georgiene de fotbal au continuat să fie utilizate în limba națională în timpul turneului. Mario Leo este surprins: "Din punct de vedere strategic, ar fi fost mai bine să se posteze în engleză pentru a ajunge la și mai mulți oameni la nivel internațional."

O altă noutate a acestui Campionat European a fost faptul că urmăritorii jucătorilor și ai asociațiilor naționale au devenit semnificativ mai globali. Portugalia a reușit să câștige aproximativ două milioane de urmăritori în timpul Euro, dintre care aproximativ 70% sunt fani internaționali. Mario Leo se referă la această evoluție sub denumirea de "fani fluizi", în care fanii profilurilor jucătorilor au o influență din ce în ce mai mare și asupra profilurilor federațiilor naționale.

Principalele națiuni
Principalele națiuniFlashscore

UEFA, cu o creștere record și un sprijin de top pentru națiunile participante

În ciuda tuturor laudelor la adresa lui Lamine Yamal și a creșterilor impresionante ale reach-ului jucătorilor și asociațiilor naționale, Mario Leo este deosebit de impresionat de performanța UEFA și a fanilor.

"În afara terenului, desigur, fanii olandezi au jucat un rol imens, dar și cimpoierii scoțieni din Munchen, saxofonistul german și fanii austrieci cu cântecul lor amuzant despre Deutsche Bahn. Toate aceste momente amuzante au fost, de asemenea, ambalate și comunicate în story-uri pe profilurile asociațiilor naționale. Acest lucru îi face pe fani să se simtă recunoscuți. Mi s-a părut grozav faptul că federațiile nu s-au concentrat doar pe meciurile în sine, ci au sărbătorit întreaga experiență a evenimentului pe canalele lor de social media.

"În ceea ce privește meciurile, postările colaborative dintre UEFA și federații au fost realizate fantastic. Scenele video și fotografiile nu numai că au fost disponibile extrem de rapid, dar au fost, de asemenea, livrate la o calitate foarte ridicată. Acest lucru a permis tuturor celor implicați să spună povești minunate într-un timp record. Cel mai mare câștigător este, prin urmare, UEFA însăși, care a reușit să atragă un număr incredibil de 22 de milioane de noi urmăritori pe profilurile sale de social media - o creștere de 26% în patru săptămâni."

Metodologie: Result Sports a analizat date extinse de social media de la UEFA și de la națiunile și jucătorii participanți la EURO 2024. Datele au fost analizate de la 12 iunie 2024 până la 16 iulie 2024.