Lehmann, cea mai populară jucătoare pe Instagram înainte de Cupa Mondială
"Fotbalistele care participă la Cupa Mondială 2023 nu sunt doar sportive excepționale, ci și puteri în social media, capabile să genereze conversații de impact și să încurajeze conexiuni autentice cu cei care le urmăresc", a declarat Jon Stainer, directorul general global al Nielsen, într-un comunicat.
Numărul de urmăritori ai lui Lehmann a crescut cu 75% în ultimul an, potrivit Nielsen InfluenceScope, ceea ce a făcut ca atacantul - care a postat în numele brandului de modă Boohoo, al companiei de parfumuri Gisada, al bijutierului britanic MJ Jones, al EA Sports și al Coca Cola - să-l depășească pe Roger Federer ca cel mai popular sportiv elvețian pe Twitter.
Jucătoarea în vârstă de 24 de ani a vorbit deschis despre lumea toxică a trolilor online și a apărut în campania "Respect" din 2022 a UEFA despre hărțuirea online.
Lehmann a declarat recent pentru talkSPORT: "Unii oameni văd doar Instagram și rețelele de socializare și nici măcar nu știu că de fapt joc fotbal ... Când nu postez o fotografie de fotbal timp de o săptămână, oamenii spun: «Oh, nici măcar nu joacă»".
Lehmann, care a marcat șase goluri în 31 de meciuri pentru Aston Villa în acest sezon și are 38 de selecții, se află în fața mijlocașului spaniol Alexia Putellas, a atacantei americane Morgan și a căpitanului Angliei, Leah Williamson, care va rata Cupa Mondială din cauza unei accidentări la genunchi.
Fiecare postare pe Instagram a lui Lehmann și Putellas, care în 2021 a fost prima jucătoare care a câștigat în același an premiul UEFA Women's Player of the Year, Ballon d'Or Feminin și The Best FIFA Women's Player, oferă o valoare mediatică de peste 100.000 de dolari.
Jucătoarea germană Jule Brand, atacant la VfL Wolfsburg, a înregistrat cea mai mare creștere a numărului de urmăritori de către orice jucătoare din topul Nielsen al celor mai influente 10 jucătoare, cu o creștere de 517% în ultimul an.
În completarea topului 10 se află: Megan Rapinoe (SUA); Marta (Brazilia); Jordyn Huitema (Canada); Brand; Alessia Russo (Anglia) și Sakina Karchaoui (Franța).
Clasamentul, creat înaintea Cupei Mondiale care va începe pe 20 iulie în Australia și Noua Zeelandă, se bazează pe instrumentul de măsurare InfluenceScope al Nielsen.
Acesta evaluează numărul de urmăritori și creșterea numărului de urmăritori, rata de implicare, capacitatea de a ajunge la public și valoarea medie a mărcii pe post pe Instagram pentru a determina ce jucători oferă cea mai mare valoare în social media pentru sponsorii lor.
Cristiano Ronaldo are cei mai mulți urmăritori pe Instagram în rândul jucătorilor de sex masculin, peste 530 de milioane de fani.