Apple sărbătorește "efectul Messi" în MLS. Cifre incredibile datorate starului argentinian
Pe 26 octombrie, Leo Messi (37 de ani) și-a făcut prima apariție în playoff-ul Major League Soccer (MLS). Cu ”decarul” pe teren, Inter Miami a învins Atlanta United cu 2-1. Cu toate acestea, marea statistică a meciului a fost că a fost cel mai urmărit eveniment sportiv prezentat de Apple din istorie.
Transmisiunea a fost disponibilă prin MLS Season Pass pentru Statele Unite și în magazinele din Australia, Statele Unite, Brazilia, Canada, Coreea, Japonia și Mexic. Cea mai mare noutate a transmisiunii a fost "Messi Cam", o cameră exclusivă care îl urmărește pe internaționalul albiceleste, care a putut fi urmărită pe conturile TikTok ale ligii și clubului jucătorului și care a atins un vârf de 150 000 de telespectatori simultani.
În cifre, Apple TV nu a făcut decât să crească de când legendarul argentinian a ajuns în Florida în iulie 2023. Numai în ziua în care a fost anunțată mutarea, au câștigat 110 000 de abonamente noi, care au crescut la 300 000 în prima lună.
Fără îndoială, oferta gigantului tehnologic american de a plăti 250 de milioane de dolari (230,32 milioane de euro) timp de 10 ani (până în 2033) pentru drepturile TV din MLS a fost un succes total. Atât de mult încât valoarea totală a tranzacției este estimată la 2,5 miliarde de dolari (2,3 miliarde de euro).
Impact global
Leo nu a stimulat doar televiziunea, prezența sa contribuind, de asemenea, la creșterea audienței pe stadioane și la propulsarea rețelelor sociale ale ligii și ale clubului său. Aceasta înseamnă că impactul celui care a câștigat de opt ori Balonul de Aur a atins toate zonele.
Numărul mediu de spectatori pe arenele unde a jucat La Pulga a crescut la 23 240, stabilind un record stagional de 72 610 pe stadionul Arrowhead la meciul cu Sporting Kansas City.
Potrivit Forbes, "efectul Messi" a crescut valoarea de piață a lui Inter Miami în primul său an în roz. Clubul din Florida a trecut de la o valoare de 600 de milioane de dolari (553 de milioane de euro) în 2023 la 1.03 miliarde (950 de milioane de euro) în 2024.
Pe internet, expunerea francizei a urcat la cote inimaginabile. Înainte de transferul argentinianului, Inter avea abia un milion de urmăritori. Acum este a patra cea mai urmărită echipă sportivă din SUA pe Instagram (puțin peste 17 milioane), după Golden State Warriors, Los Angeles Lakers și Cleveland Cavaliers din NBA.