Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Klopp câștigă milioane de euro din publicitate. Cum a devenit și un bun antrenor de marketing

Alex Xavier
Antrenorul german într-o reclamă la bere
Antrenorul german într-o reclamă la bereDivulgação/Warsteiner
Jürgen Klopp este una dintre cele mai faimoase persoane din Germania și cel mai popular antrenor din Premier League în lumea publicității. În ultimii ani, antrenorul lui Liverpool a reprezentat peste 15 mărci diferite și a încasat milioane de euro.

Un stângaci declarat și cu o aversiune față de aparițiile în emisiuni TV, Klopp a făcut reclamă pentru bănci, mașini, haine, bere, consultanță financiară și chiar lipici pentru tapet.

Potrivit revistei France Football, el câștigă aproximativ 7,5 milioane de euro pe an din reclame.

Klopp filmând o reclamă în Liverpool
Klopp filmând o reclamă în LiverpoolProfimedia

Klopp este asaltat de oferte și este nevoit să le refuze pe multe dintre ele, a dezvăluit agentul său Marc Koscike pentru ziarul englez Daily Mail.

"Am decis că Jürgen înseamnă 'made in Germany'", a explicat Kosicke, probabil înainte ca Klopp să semneze un contract cu Snickers, marca americană de ciocolată.

De ani de zile, companiile au fost nevoite să se coordoneze pentru germanul să nu apară în campaniile lor în același timp.

Printre clienții antrenorului se numără: VR-Bank (bancă germană), Deutsche Vermögensberatung (consultanță de investiții), Opel (producător auto), Sky TV și Erdinger (bere de grâu).

De asemenea, el a promovat mărci rivale precum Puma, New Balance și Adidas.

Cel mai recent client al său este Peloton, o marcă de echipamente de fitness personal (tot din Statele Unite).

Un antrenor-actor de succes

Prima reclamă a lui Klopp a venit la câteva luni după ce a preluat conducerea Borussiei Dortmund, în 2008. A fost o campanie pentru producătorul spaniol de automobile Seat.

În august 2012, Klopp a schimbat mașina și a semnat cu producătorul auto german Opel.

În primele trei luni de la lansarea spotului publicitar cu Opel, producătorul auto și-ar fi crescut vânzările cu 13%.

În 2014, noua piesă a Opel cu Klopp a fost premiată în Germania drept cea mai bună reclamă auto a anului.

Înainte de asta, în 2012, fostul antrenor de la Mainz își bărbierise deja barba într-o reclamă pentru Philips - pe care a repetat-o patru ani mai târziu - și pentru Kinder (oul de ciocolată).

Dar berea este unul dintre produsele publicitare preferate de Klopp.

Antrenorul lui Liverpool este băiatul de afiș al lui Erdinger
Antrenorul lui Liverpool este băiatul de afiș al lui ErdingerAcervo pessoal

Nepot al unor bunici care dețineau o mică fabrică de bere, Jürgen a semnat cu Warsteiner în 2016 pentru a promova berea fără alcool a mărcii germane.

După aceea, el a făcut reclamă la berea daneză Carlsberg înainte de a trece la bavareza Erdinger la sfârșitul anului 2019.

În 2015, la scurt timp după ce a preluat conducerea lui Liverpool, Klopp a devenit un star comercial.

El a primit până la cinci oferte de publicitate pe lună, dar a rămas loial mărcilor cu care lucra deja.

După ce a devenit manager al clubului din Premier League, chipul lui Jürgen (bine îngrijit de produsele Nivea) a putut fi văzut pe panouri publicitare, reclame de televiziune și reclame YouTube, în cinematografe și în reviste din întreaga Europă.

Potrivit institutului de cercetare Statista, antrenorul se află de aproape un deceniu în top 10 al celor mai ușor de recunoscut personalități din publicitatea din Germania.

"Are un salariu fix de 24 de milioane de euro pe an (la Liverpool), la care se adaugă 26 de milioane de euro din venituri garantate din publicitate - deci 50 de milioane de euro", a dezvăluit vicepreședintele Federației Germane de Fotbal (DFB), Ralph-Uwe Schaffert, pentru cotidianul Hannoversche Allgemeine.

Acesta va fi ultimul sezon al lui Klopp ca antrenor al lui Liverpool. Dar, chiar dacă va pleca de la Reds, cariera sa profitabilă în publicitate va continua.

Iată aici o listă cu 51 de reclame în care apare antrenorul german.