Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Serie A vrea mai mulți bani din drepturile de televizare

Reuters
Fanii lui Napoli sărbătoresc câștigarea titlului de campioană la începutul acestei luni
Fanii lui Napoli sărbătoresc câștigarea titlului de campioană la începutul acestei luni Reuters
Serie A țintește până la 7,2 miliarde de euro din viitoarea vânzare a drepturilor de televizare naționale, în timp ce prima ligă din Italia încearcă să extindă durata contractelor până la cinci ani și să reducă diferența de venituri față de alte țări.

"Am exploatat piața în ultimele luni și am constatat că operatorii sunt interesați de contracte mai lungi, deoarece văd un randament mai mare al investiției lor", a declarat marți presei directorul executiv al Serie A, Luigi De Siervo.

Casa unor cluburi precum campioanele Napoli, Juventus, AC Milan și Inter Milano, Serie A a încasat aproximativ 2,8 miliarde de euro din vânzarea drepturilor sale TV în Italia în ciclul de trei ani care se încheie în iunie 2024. DAZN deține cea mai mare parte a drepturilor, alături de Sky Italia și Comcast.

Această cifră reprezintă doar jumătate din suma pe care Premier League din Anglia o încasează în cadrul contractelor TV existente, potrivit datelor UEFA.

În încercarea de a atrage cât mai multe oferte, De Siervo a declarat marți că a stabilit opt scheme de licitație diferite care ar putea fi vândute.

Fiecare schemă prezintă contracte cu o durată cuprinsă între trei și cinci ani și pachete de meciuri cu grade diferite de exclusivitate. Procesul de vânzare va începe în luna iunie.

Cifrele vizate de ligă variază între 3,6 miliarde de euro în cadrul unor contracte pe trei ani și 7,2 miliarde de euro pe o perioadă de cinci ani.

În mod obișnuit, ofertanții tind să prezinte oferte sub obiectivele stabilite, iar ulterior liga începe discuțiile cu televiziunile pentru a îmbunătăți ofertele și a se apropia cât mai mult de țintele stabilite.

Într-o schimbare față de procesele de vânzare anterioare, Serie A va solicita oferte pentru meciuri unice de sâmbătă seara, deschizând competiția și pentru televiziunile gratuite, alături de operatorii de televiziune cu plată.

În semn de apropiere față de platforma Prime Video, administrată de gigantul de comerț electronic Amazon, liga italiană va licita, de asemenea, dreptul de a difuza meciuri înaintea unor evenimente importante din punct de vedere comercial, cum ar fi Ziua Îndrăgostiților, Black Friday și începerea anului școlar.

În cazul în care procesul de vânzare se va dovedi nereușit, De Siervo a declarat că Serie A va da startul unei licitații pentru a selecta un partener financiar pe termen lung care să creeze propria platformă media pentru distribuirea meciurilor, o afacere pentru care și-au exprimat interesul mai multe bănci și fonduri de private equity.