Max Verstappen, victorie categorică în cursa de sprint de la Marele Premiu al Austriei
Verstappen a încheiat cursa pe prima poziție, cu un timp de 26:41.389. Australianul Oscar Piastri a terminat al doilea, la 4,6 secunde în urmă, iar coechipierul său de la McLaren, Lando Norris, cel mai apropiat rival al lui Verstappen în campionat, a terminat al treilea după ce a plecat de pe prima linie.
Norris l-a depășit la un moment dat pe Verstappen în virajul trei în al cincilea tur, dar nu a putut menține avantajul și a pierdut în fața ambilor piloți la virajul patru.
"A fost antrenant, nu-i așa", a spus Verstappen la radioul echipei după ce a luat steagul roșu pentru a treia sa victorie la sprint din cele trei din acest sezon.
Austria are cel mai scurt tur din calendar, din punct de vedere al timpului, iar Verstappen a întâmpinat inițial dificultăți în a se distanța suficient de mult pentru a le refuza rivalilor săi avantajul reducerii tracțiunii.
"Odată ce am eliminat DRS-ul, am putut să fac propria mea cursă și a fost mai bine", a spus el.
"Puteai să vezi că aveau două mașini care împingeau la maxim încercând să-mi îngreuneze situația".
George Russell a fost al patrulea pentru Mercedes, iar Carlos Sainz al cincilea pentru Ferrari.
Coechipierii lor respectivi Lewis Hamilton și Charles Leclerc au fost al șaselea și al șaptelea, iar Sergio Perez de la Red Bull al optulea.
Primii opt clasați în sprintul de 100 km obțin puncte, iar câștigătorul opt.
Calificările pentru Marele Premiu de duminică urmează mai târziu sâmbătă.
Primul start a fost întrerupt deoarece fotografii aflați în spatele barierelor din primul viraj au fost considerați ca reprezentând un risc pentru siguranță. A existat un al doilea tur de încălzire, iar numărul de tururi de cursă a fost redus la 23.
Verstappen a plecat fără probleme, iar Sainz l-a depășit pe Russell pentru a urca pe locul patru, însă Norris era chiar în spatele său și s-a bucurat rapid de avantajul reducerii rezistenței la înaintare.
Șeful echipei McLaren, Andrea Stella, a declarat că nu a fost luată în considerare schimbarea piloților, chiar dacă Piastri este abia al șaselea în campionat și la mare distanță de Norris la puncte.
"El a meritat să fie în P2 pentru că a câștigat pe pistă și nu a existat într-adevăr nicio necesitate, cel puțin pentru echipă, de a forța ordinea naturală a cursei de sprint", a declarat italianul pentru televiziunea Sky Sports.
"Suntem fericiți așa. Bravo ambilor noștri piloți".