FIA inspectează mașinile Red Bull. Echipa lui Max Verstappen, acuzată că a trișat
Înaintea Marelui Premiu de Formula 1 de la Austin, monopostul Red Bull stârneşte controverse.
În urma presiunilor FIA, echipa austriacă a recunoscut că deţinea un sistem ilegal de îmbunătăţire a aerodinamicii, dar insistă că nu îl foloseşte.
După ultimul Mare Premiu, din Singapore, din 22 septembrie, mai multe echipe au alertat FIA cu privire la posibila utilizare a acestui sistem de către Red Bull.
Acesta ar putea fi reglat din interiorul cockpitului, eventual de către un mecanic în timpul pregătirilor dinaintea cursei.
Specialiștii spun că reglajul ar putea aduce un avantaj aerodinamic semnificativ şi o gestionare mai uşoară a combustibilului în funcţie de distanţele cursei.
Dar regula "parc fermé" interzice orice modificare de acest tip după începerea calificărilor.
"Da, dispozitivul există, deşi este inaccesibil odată ce maşina este complet asamblată şi gata să fie condusă", a precizat Red Bull. O justificare susţinută logic de piloţii săi. „Ştiam că există, dar nu era disponibil pentru a fi folosită de noi”, a adăugat Sergio Pérez.
Controale FIA la Red Bull
Mecanicul șef al Red Bull, Ole Schack, le-a arătat inspectorilor forului de conducere al Formulei 1 cum este instalat dispozitivul și posibila sa utilizare.
Șeful echipei McLaren, Zak Brown, a lăudat FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) pentru răspunsul rapid la o controversă care planează asupra acestui weekend de curse pe Circuit of the Americas din Austin, Texas.
"A fi capabil să conduci o mașină mai joasă este un avantaj competitiv, face mașina mai rapidă de cele mai multe ori", a spus Brown."FIA a făcut o treabă foarte bună în identificarea unui element într-o singură echipă. Este singura echipă care are capacitatea de a regla înălțimea de rulare din interiorul cockpitului. Nu am nicio idee dacă au făcut-o sau nu, dar având capacitatea de a o face ridică întrebări", a spus el.
Red Bull, echipa din care fac parte triplul campion mondial Max Verstappen și mexicanul Sergio Pérez, a reacționat arătând că McLaren a făcut modificări la aripa spate.
Olandezul Verstappen conduce clasamentul Campionatului Mondial cu 52 de puncte în fața britanicului Lando Norris, pilotul McLaren, și a preluat totuși mini-postul pentru cursa de sprint.