Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Formula 1 Focus: Un Sainz sublim duce Ferrari în lupta pentru titlu, Verstappen depășește limita

Finley Crebolder
Sainz își sărbătorește victoria
Sainz își sărbătorește victoriaHoch Zwei / Zuma Press / Profimedia
În lumea Formulei 1 există întotdeauna o mulțime de subiecte de discuție, iar Finley Crebolder de la Flashscore își spune părerea despre cele mai importante povești din paddock în această rubrică periodică.

În mai multe rânduri de când s-a alăturat grilei în 2015, punctul culminant al curselor de Formula 1 din Mexic a fost glorioasa versiune mariachi a temei F1 pe care o primim întotdeauna, dar din fericire nu a fost cazul în acest an.

Am avut parte de o adevărată dramă în fruntea plutonului înainte ca Carlos Sainz să se distanțeze, iar după aceea au existat încă o mulțime de dispute mai în spate, în ceea ce a fost una dintre cele mai agresive curse ale sezonului.

Iată care sunt principalele concluzii de la Marele Premiu al Mexicului.

Verstappen depășește limita

În ultimele sezoane, părea că Max Verstappen s-a maturizat cu adevărat ca pilot și s-a îndepărtat de vechiul său stil agresiv de curse, care era la limită în cel mai bun caz și de-a dreptul periculos în cel mai rău. Cu toate acestea, într-un weekend în care ceasurile din Europa s-au dat înapoi cu o oră, el s-a întors cu aproximativ trei ani.

Așa cum s-a întâmplat de atâtea ori în timpul luptei sale cu Lewis Hamilton în 2021, olandezul depășește limitele atunci când se află roată la roată cu rivalul său la titlu. A ajuns într-o astfel de situație de trei ori în ultimele două curse, iar acțiunea evazivă a lui Lando Norris este singurul motiv pentru care cei doi piloți nu s-au acroșat.

În toate cele trei ocazii, Verstappen l-a forțat efectiv pe Norris să aleagă între a pierde un loc și a se izbi de el, fără să lase niciun fel de spațiu pentru pilotul McLaren și ignorând complet siguranța celor doi. Din fericire, a existat un adult în cameră, Lando Norris, dar Verstappen nu poate scăpa nepedepsit.

Din fericire, acest lucru s-a întâmplat în Mexic, el primind o penalizare de 10 secunde pentru fiecare dintre cele două incidente care l-au forțat pe Norris să iasă de pe pistă, și sperăm că acesta este un semn al lucrurilor care vor urma, pentru că singurul lucru care îl va descuraja să conducă într-o astfel de manieră este garanția că îl va costa locuri și puncte, indiferent dacă rămâne în fața celui cu care concurează sau nu.

Nu există nicio îndoială că Verstappen este unul dintre cei mai buni piloți din toate timpurile doar din punct de vedere al vitezei, dar după două sezoane în care a avut o mașină suficient de bună pentru a rămâne mult în fața restului plutonului, lipsa sa de calm și responsabilitate în situații roată la roată este din nou expusă.

Sainz freacă sarea pe rănile Red Bull

Weekendul nu ar fi putut fi mai rău pentru piloții Red Bull, Verstappen terminând pe locul șase, iar Sergio Perez pe ultimul loc, iar problemele echipei au fost exacerbate și mai mult de un membru anterior al grupului lor de talente.

Depășirea Red Bull de către Ferrari în Campionatul Constructorilor părea oarecum inevitabilă după ce la Austin s-a dovedit că au ieșit din pauza de toamnă cu cea mai puternică mașină, dar faptul că Carlos Sainz a fost cel care i-a scos pe campionii în exercițiu de pe primele două poziții va fi o pastilă deosebit de amară de înghițit pentru Christian Horner și compania sa.

Nu numai că Red Bull i-a permis lui Sainz să plece în 2019, după ce a ales să nu îl promoveze de la echipa soră Toro Rosso, dar apoi au decis să nu îi ofere un loc pentru campania din 2025, când Ferrari a optat să îl înlocuiască cu Lewis Hamilton. În loc să-și înghită mândria, Red Bull a ales să-și păstreze încrederea că un pilot aflat deja sub umbrela lor va apărea ca un coechipier ideal pentru Verstappen.

A devenit foarte clar în Mexic că acesta a fost un risc care nu merita asumat. Yuki Tsuonda a ieșit din primul viraj, Perez și Liam Lawson au luat bucăți unul din celălalt și din alți piloți înainte de a trece linia de sosire pe ultimele locuri, Daniel Ricciardo era undeva departe după ce a fost abandonat, iar Sainz a obținut victoria cu o performanță perfectă.

Pe parcursul weekendului, spaniolul a arătat ce pilot de elită și complet a devenit, obținând pole position-ul cu un tur excelent, preluând conducerea de la Verstappen în ziua cursei cu o depășire perfect executată și obținând victoria cu ușurință după aceea.

Decizia Red Bull de a nu-i acorda o șansă în urmă cu atâția ani se pare că i-a costat deja o clasare în primele două locuri în acest sezon, iar decizia lor de a-l evita pentru 2025 i-ar putea costa mult mai mult, pe măsură ce eforturile lor de a găsi un pilot de top pentru al doilea loc continuă.

Ayao Komatsu este directorul de echipă al sezonului

Formula 1 nu acordă un premiu pentru directorul de echipă al sezonului, dar dacă ar face-o, managerul Haas, Ayao Komatsu, ar fi alegerea mea după ce a făcut minuni în primul său sezon la cârmă.

El a preluat conducerea unei echipe care a fost o codașă timp de cinci sezoane și cea mai slabă de pe grilă în 2023, iar după mai puțin de un an, aceasta se luptă în mod regulat pentru puncte și este pregătită să se bucure de al doilea cel mai bun rezultat din istorie în clasament, echipa americană ocupând confortabil locul șase în Campionatul Constructorilor după ce a terminat pe locurile șapte și nouă în Mexic.

O mare parte din munca la mașina din acest an ar fi fost făcută în timpul mandatului predecesorului Guenther Steiner, dar Komatsu însuși ar fi jucat un rol important în dezvoltarea acesteia în calitate de director de inginerie și, de atunci, s-a asigurat că echipa extrage fiecare gram de potențial din ea, fără să pună piciorul greșit când vine vorba de strategii de dezvoltare și în cursă.

Prin urmare, echipa cu cel mai mic buget și cele mai puține resurse de pe grila de start este cu mult deasupra nivelului său și acesta este motivul pentru care giganții Toyota au decis să revină în Formula 1 și să încheie un parteneriat cu ei.

În cazul în care acest parteneriat se ridică la potențialul său, Haas ar putea ajunge să lupte pentru mult mai mult decât o clasare în top 10, iar Komastsu ar fi la fel de responsabil pentru această creștere ca oricine altcineva.

Autor
AutorFlashscore