Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Încercarea lui Max Verstappen de a câștiga titlul, ajutată de cele opt miliarde de tururi ale lui Red Bull în Las Vegas

Reuters
Verstappen are 62 de puncte avans față de Lando Norris de la McLaren
Verstappen are 62 de puncte avans față de Lando Norris de la McLarenREUTERS / Amanda Perobelli
Când Max Verstappen (27 de ani) va merge la Las Vegas în căutarea unui al patrulea titlu consecutiv în Formula 1, va concura pe un circuit iluminat pe care echipa sa Red Bull l-a simulat deja de opt miliarde de ori.

Cursa de sâmbătă seară de pe un circuit stradal care se desfășoară de-a lungul celebrului Strip din orașul Nevada va avea loc pe 23 noiembrie, iar o victorie i-ar asigura campionatul lui Verstappen cu două runde rămase.

"Efectuăm patru miliarde de simulări înainte de a ajunge pe pistă", a declarat pentru Reuters Jack Harington, liderul grupului de parteneriate al Red Bull, care lucrează cu gigantul software și sponsorul principal Oracle.

"Apoi luăm datele de la FP1 și FP2 (primul și al doilea antrenament) și le introducem în simulări și rulăm din nou cele patru miliarde".

Miliarde, a subliniat el, nu milioane - deși nu sunt necesare multe presupuneri cu privire la cine va câștiga titlul în acest an, având în vedere că Verstappen are 62 de puncte avans față de Lando Norris de la McLaren.

"Întotdeauna se spune că uneori trebuie doar să scoți mâna să vezi dacă plouă în pitlane, dar întotdeauna există variabile care te vor lua prin surprindere", a spus Harington.

"Cu cât faci mai multe simulări, cu atât vezi mai multe lucruri și ai mai multe șanse să poți reacționa eficient la ele."

Red Bull utilizează infrastructura cloud Oracle pentru a rula simulările, pentru a perfecționa strategia și a fi pregătiți pentru orice eventualitate.

Red Bull își construiește, de asemenea, propriul motor pentru 2026, iar Taylor Newill, directorul senior al Oracle pentru managementul produselor, a declarat că informatica de înaltă performanță joacă un rol important în dezvoltarea simulării și în acest caz.

Simulările de curse sunt efectuate pe tot parcursul anului, dar în special atunci când se apropie o decizie majoră, cum ar fi momentul cel mai potrivit pentru a lua o penalizare de motor - așa cum a făcut Verstappen weekendul trecut în Brazilia, când a ajuns de pe locul 17 pe primul loc.

Acea cursă umedă a fost complicată și mai mult de accidente, steaguri roșii și mașini de siguranță.

Strategia Red Bull a fost riscantă, Verstappen rămânând în afara cursei în timpul unei perioade de siguranță după ce rivalul la titlu al McLaren, Lando Norris, a intrat la boxe, dar a dat roade atunci când înrăutățirea condițiilor a dus la oprirea cursei.

"Pentru planificarea mai detaliată a strategiei în timpul evenimentului, vom începe cu aproximativ două săptămâni înainte", a declarat Stephen Knowles, inginerul senior de strategie de cursă al Red Bull.

"Simulările preliminare testează o gamă largă de rezultate posibile în ceea ce privește performanța pneurilor și a mașinii, plus o gamă largă de incidente potențiale și momentul producerii acestora.

Acest lucru ne permite să ne planificăm weekendul și, în special, utilizarea pneurilor înainte de timp, cu scopul de a obține cel mai mare număr posibil de puncte, dar cu suficientă rezervă pentru a face față neprevăzutului."

Harington a declarat că utilizarea Oracle Cloud Infrastructure (OCI) a avut, de asemenea, beneficii în ceea ce privește costurile și durabilitatea, echipele operând sub un plafon strict al costurilor.

"Putem porni cloud-ul înainte de un weekend de cursă... să rulăm aceste cantități uriașe de simulări, să oprim cloud-ul și apoi să-l pornim din nou când trebuie să o facem din nou", a explicat el.

"În timp ce înainte trebuia să investim în echipamente fizice pentru a putea rula aceste simulări, deci este mult mai rentabil și pentru noi. Fiecare apel strategic câștigător al cursei pe care l-am făcut din 2021 a fost făcut pe OCI."