Probleme în Formula 1: Alpine și Honda au încălcat procedurile privind plafonarea costurilor
Sezonul 2023 a fost al treilea an sub restricțiile plafonului de costuri pentru echipe, care au fost limitate la 138,6 milioane de dolari, și primul pentru producătorii de motoare, deoarece sportul se îndreaptă spre un nou motor în 2026.
"CCA (Cost Cap Administration) confirmă că, deși Alpine Racing SAS și HRC (Honda Racing Corporation) au fost găsite ambele în încălcare procedurală, niciuna nu a depășit nivelul plafonului de costuri", a declarat FIA într-o declarație.
"Atât Alpine Racing SAS, cât și HRC au acționat în orice moment cu bună credință și cooperează în prezent cu CCA pentru a finaliza problema".
FIA a declarat că CCA intenționează să propună o soluționare prin intermediul unui acord de încălcare acceptată (ABA) "având în vedere natura încălcării, complexitatea noilor reglementări financiare ... și provocările asociate cu primul lor an de punere în aplicare".
Încălcările procedurale nu au fost detaliate, dar s-ar putea referi la depunerea cu întârziere a documentelor sau la erori în documentația furnizată.
O ABA ar implica o amendă, mai degrabă decât o sancțiune sportivă. Alpine este deținută de Renault, în timp ce Honda este în prezent partenerul campionilor Red Bull, dar va echipa Aston Martin din 2026.
În 2022, Aston Martin a fost amendată cu 450 000 de dolari pentru o încălcare procedurală, în timp ce Williams a plătit o amendă de 25 000 de dolari în cadrul unei ABA în același an pentru că a ratat termenul limită de depunere a conturilor echipei pentru 2021.
Ceilalți patru producători de unități de propulsie care au aplicat pentru a concura în 2026 au fost în conformitate. Regulamentul motorului din 2023 a stabilit o limită de cheltuieli de 140,4 milioane de dolari.