Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Provocarea McLaren, cum să continue ritmul de la finalul sezonului trecut

Flashscore
Provocarea McLaren, sau cum să mențină ritmul de la finalul sezonului trecut
Provocarea McLaren, sau cum să mențină ritmul de la finalul sezonului trecutProfimedia
În 2023, 72% din punctele echipei McLaren au provenit după Marele Premiu al Belgiei. Această statistică reflectă în mod evident progresele înregistrate în a doua jumătate a sezonului. Dar cum se pot descurca la fel de bine, sau chiar mai bine, în 2024?

Locul 4 în clasamentul constructorilor la finalul sezonului 2023, McLaren Formula 1 Team a realizat cel mai bun an de la cel trunchiat de Covid în 2020. Așadar, pentru acest an 2024, obiectivul este cu siguranță de a face mai bine și de a reveni pe podium.

Cu toate acestea, va fi necesar să se descurce mai bine decât Mercedes sau Ferrari - deoarece pare de neconceput ca Red Bull să revină pe locul patru. Și, deși provocarea pare descurajantă, cu siguranță nu este imposibilă. După cum am văzut vara trecută, McLaren s-a arătat capabilă să rivalizeze cu campionii în exercițiu și să se descurce mai bine decât rivalii săi italieni și germani.

Acum este vorba de a face totul bine de la început și de a fi competitivi în Bahrain. Lando Norris și Oscar Piastri vor avea, evident, mult de lucru pentru a realiza acest lucru, dar presiunea a funcționat destul de bine pentru ei în ultima vreme.

"Sunt încrezător că vom fi capabili să-i provocăm, dar ar putea dura puțin timp", a declarat pilotul britanic la prezentarea McLaren MCL38 de la mijlocul lunii februarie, referindu-se la lupta cu echipa austriacă.

"Să concurezi în vârful grilei de start"

"Suntem optimiști că putem învinge Red Bull, am fost foarte aproape anul trecut, dar trebuie să fim, de asemenea, conștienți că lupta va fi foarte intensă cu ceilalți concurenți, precum Ferrari și Mercedes", a adăugat Norris. Această pozitivitate este contagioasă în rândurile echipei din Woking.

De anul trecut, tot Zak Brown este cel care oficiază la vârful entității britanice, în timp ce italianul Andrea Stella își continuă activitatea în calitate de Team Principal. Sub conducerea lor, trei ingineri șefi și-au împărțit sarcina de a proiecta monopostul pentru 2024: Rob Marshall (motor), Peter Podromou (aerodinamică) și francezul David Sanchez (performanță).

Iar în ultimele săptămâni, Brown și Stella nu s-au sfiit să vorbească despre ambițiile lor, în timp ce Norris și Piastri au dat o licărire de speranță în timpul testelor de pre-sezon din Bahrain.

"A doua jumătate a sezonului a fost impresionantă, iar misiunea noastră este să continuăm pe această linie pentru a concura în vârful grilei de start", declara Brown la jumătatea lunii februarie. Este o ambiție logică, mai ales că obiectivul final este să revină în top.

McLaren nu a mai câștigat titlul la constructori din 1998... o eternitate! În ceea ce privește piloții, Lewis Hamilton a fost ultimul care a fost încoronat campion, în 2008. Restructurarea continuă, iar Stella a făcut un pas înainte.

"Am arătat o capacitate foarte bună de a dezvolta mașina anul trecut și vom încerca să consolidăm acest lucru. Dacă vom menține aceeași capacitate de dezvoltare pe care am arătat-o în 2023, cred că putem fi într-o poziție bună. Va fi acest lucru suficient pentru a deranja Red Bull? Vom vedea..."

"O serie de inovații pe mașină"

Acum, pentru a obține performanțe mai bune, trebuie să sperăm că noua livrea se va comporta și mai bine. Pentru a realiza acest lucru, uneori este vorba de fiabilitate, de motor, de aerodinamică sau chiar de viteză. În ultimele luni, inginerii de la McLaren și-au concentrat eforturile asupra aerodinamicii.

Stella a explicat recent o parte din acest lucru. "Cele trei domenii principale de dezvoltare pentru mașină au fost îmbunătățirea eficienței aerodinamice, a forței de apăsare și a interacțiunii cu pneurile. Pot să vă spun că am reușit să ne îmbunătățim în toate cele trei domenii, deși mai este loc de îmbunătățiri în fiecare dintre ele."

Cu toate acestea, odată cu înghețarea regulamentelor, realizarea de progrese este mai complexă. Și, directorul echipei a indicat că îmbunătățirile nu sunt cu adevărat vizibile cu ochiul liber.

"Există elemente vizibile care se schimbă, dar principalul lucru este să reușim să îmbunătățim fiecare parte a mașinii. În ceea ce privește aderența mecanică, aerodinamica sau interacțiunea cu pneurile, ceea ce a evoluat este invizibil."

În plus, mai este încă de lucru în următoarele săptămâni. "Există o serie de inovații pe mașină, dar nu toate domeniile pe care am vrut să le îmbunătățim au fost încă îmbunătățite pentru mașina noastră de lansare. Acum ne concentrăm pe aceste domenii pentru a le include în evoluțiile care vor sosi în timpul sezonului și la care lucrăm deja."

Nu trebuie uitat însă că, pe parcursul unui sezon, mașinile pot fi modificate complet cu scopul de a merge și mai departe în ceea ce privește performanța pe circuit. Așadar, nu va trece mult timp până când vom ști dacă McLaren este pe drumul cel bun. Încă din primul weekend al sezonului, Norris și Piastri vor fi analizați foarte atent pentru a vedea dacă sunt capabili să concureze cu Ferrari și Mercedes în primul rând, și apoi cu Red Bull.