Wolff cataloghează mașina Mercedes drept "o lucrare urâtă”
Lucrurile au început promițător în sudul Floridei pentru Mercedes, după ce George Russell și septuplul campion mondial Lewis Hamilton au ocupat primele locuri în prima sesiune de antrenamente de vineri.
Dar de acolo totul a mers în jos, Russell calificându-se al șaselea pentru cursa de duminică, iar Hamilton al 13-lea, cea mai proastă calificare a sa pe un circuit din Statele Unite.
"Nu mă bucur deloc că (Russell) a terminat al șaselea", a fumegat Wolff. "Este vorba de lipsa de înțelegere a ceea ce face ca această mașină să fie o lucrare atât de urâtă.
"Cred că mașina nu este una bună și nici măcar nu aș fi în stare să punctez în mod fundamental ce nu funcționează - este doar... este o problemă generală.
"Aș spune că performanțele sunt pur și simplu... foarte proaste."
Lipsa de performanță și de ritm din Miami l-a lăsat pe Wolff nedumerit după un început de sezon promițător care a inclus o clasare pe locul doi pentru Hamilton la Marele Premiu al Australiei.
Wolff, care predă un curs la Harvard Business School, nu a dat o notă de trecere mașinii sale și s-a străduit să găsească chiar și cel mai mic aspect pozitiv, spunând că lucrurile sunt mai rele decât credea.
"Este mai rău decât am crezut, pentru că au trecut 20 de luni de la ultima noastră prezență la Miami și mașina este doar marginal mai bună", a spus austriacul.
"Poate că nu sare pe pistă, dar acesta este singurul lucru care este mai bun decât anul trecut. Mașina nu este suficient de rapidă și nu am înțeles de ce se întâmplă asta".
Hamilton a deplâns, de asemenea, lipsa de ritm, dar a fost mai cumpătat în criticile sale.
"A fost o sesiune dificilă", a declarat britanicul.
"Nu suntem atât de rapizi, așa că aveam într-adevăr nevoie de tururi perfecte, dar a fost dificil să intrăm într-un ritm, la început am avut acea problemă cu mașina care mergea încet în ultimul viraj."
Wolff a declarat că răspunsul ar putea fi o resetare totală, adăugând că nu există un glonț magic.
"Cred că ceea ce încercăm să facem cu actualizarea este să creăm o nouă bază de referință pentru a elimina semnele de întrebare, variabilele din ecuație și să spunem că aceasta nu este o problemă acum că am trecut la o specificație diferită", a explicat el.
"Deci, pentru mine, este aproape ca o resetare la ceea ce ar fi fost un start bun în urmă cu 30 de luni și apoi să încercăm să adăugăm performanță la mașină.
"Dar în acest moment este doar o lipsă de înțelegere. Nu cred în miracole".