Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

MotoGP: Quartararo, Ducati, cursele Sprint. Ce trebuie să știi despre sezonul 2023

Eliott Lafleur
Portimao s-a descurcat bine sezonul trecut, câștigând cursa în fața lui Johann Zarco.
Portimao s-a descurcat bine sezonul trecut, câștigând cursa în fața lui Johann Zarco.Profimedia
În câteva ore, sezonul 2023 al MotoGP va începe după câteva luni de așteptări pentru toți fanii. Între revanșa așteptată a lui Fabio Quartararo, așteptata dominație a Ducati-ului întruchipată de campionul în exercițiu Pecco Bagnaia și sosirea curselor Sprint, haideți să vedem ce ne rezervă noul sezon.

După ce a pierdut în fața lui Quartararo în 2021, Bagnaia s-a revanșat magnific în 2022, cucerind primul titlu mondial din cariera sa la MotoGP. În 2023, el revine în cursa pentru titlu cu eticheta de favorit, un statut pe care nu este sigur că și-l va asuma cu ușurință.

Cu atât mai mult dacă ne gândim că Dorna a introdus o revoluție în acest sezon cu cursele Sprint, ceea ce înseamnă că pilotul Ducati va trebui să fie și mai constant.

Cursele Sprint - o idee proastă?

La fel ca în F1, Dorna, organismul care guvernează MotoGP, a decis să introducă o nouă cursă la fiecare Mare Premiu. Acest lucru înseamnă că în 2023 piloții vor avea 42 de starturi, deoarece în acest an există un weekend de cursă în plus. Ideea este de a aduce un pic mai mult spectacol și, prin urmare, inevitabil, mai multe venituri pentru factorii de decizie.

Cu toate acestea, piloții și echipele vor plăti probabil prețul, iar într-o epocă în care sportivii de top se confruntă cu eforturi și competiții din ce în ce mai mari, iar acest nou format de curse de sprint nu pare ideal.

Concret, sâmbătă, la ora 14:00, va avea loc o cursă care va dura 50% din distanța totală a GP-ului. În schimb, cea de-a patra sesiune de antrenamente libere a fost eliminată, iar piloții prezenți în Q2 sâmbătă dimineața se vor califica vineri, la finalul celei de-a doua sesiuni de antrenamente libere.

"În orice caz, nu avem de ales. Vom face un pic de spectacol și pentru a avea ceva mai mulți spectatori care să urmărească cursa de sâmbătă. Această jumătate de traseu poate fi un spectacol distractiv și nu adaugă mai mulți kilometri pentru weekend, pentru că restul după-amiezii de sâmbătă este luat. Vom avea calificări sâmbătă dimineața și o jumătate de cursă după-amiază. Cred că la un moment dat ne vom găsi cu toții ritmul, dar a fost în natura umană să ne plângem la început", a declarat Johann Zarco la RMC în această săptămână.

Frumusețea lui Fabio sau invincibilitatea lui Bagnaia?

În 2021 a devenit primul campion mondial francez la clasa regină, în 2022 a eșuat în lupta cu Francesco Bagnaia. poate Fabio Quartararo să-și recapete coroana în 2023? Este o întrebare la care este greu de răspuns, deoarece există încă multe întrebări la care trebuie să se răspundă.

Cu toate acestea, este clar din performanțele diferitelor mașini în testele de pre-sezon de la PortimaoDucati este, pentru moment, mai bună decât Yamaha lui Quartararo. Bagnaia a "zburat" în testul din urmă cu două săptămână, iar în acest weekend este favorit. Pentru campionat, Quartararo va trebui să fie în forma vieții sale pentru a concura și pentru a obține maximum de la motocicleta sa japoneză.

Este unul dintre cele mai discutate subiecte în perspectiva rundei din Portugalia, dar poate fi contestat Francesco Bagnaia? La finalul sezonului trecut, el a concurat pe Ducati, meritându-și pe deplin titlul de campion mondial. Din punctul de vedere al francezilor, succesul său a fost de netăgăduit, dar el riscă să meargă pe el, spre nemulțumirea tuturor fanilor lui Fabio.

La momentul redactării acestui articol, este greu de imaginat că Bagnaia se va chinui în primele curse, în condițiile în care părea atât de senin și încrezător în timpul testelor de iarnă. Mai mult, dacă mașina sa răspunde bine încă din primul weekend, nu există nicio îndoială că va fi omul de învins...

Hegemonia Ducati este deja inevitabilă?

În testele de iarnă, după cinci sesiuni la Sepang și Portimao, Ducati a stabilit de fiecare dată cel mai bun timp. Marco Bezzecchi, Jorge Martin, Luca Marini în Malaezia și Pecco Bagnaia în Portugalia. Nu există nicio îndoială că, în continuitatea ultimelor sezoane, Ducati sunt cele mai bune, și asta în ceea ce privește performanța generală.

Adică, în ceea ce privește viteza maximă, ele sunt superioare restului plutonului, în timp ce, în ceea ce privește aerodinamica, ele par, de asemenea, să fie în frunte. În plus, piloții lor sunt foarte buni, ceea ce nu le va face viața ușoară celor de la Quartararo, ca să numesc doar unul. Iar ghinionul nu se oprește aici, pentru că, la fel ca în 2022, patru echipe sunt echipate cu mașini italiene forjate la Bologna. Acest lucru înseamnă că campionul mondial din 2021 va avea opt adversari formidabili la fiecare cursă.

Echipa oficială va avea, bineînțeles, cel mai recent Desmosedici, cel din 2023, la fel ca Pramac, dar echipele Gresini și VR46 vor avea cel cu baza din 2022. În orice caz, echipa italiană a făcut progrese enorme în ultimii ani și chiar a luat un avans tehnologic față de rivalii japonezi, precum Honda și Yamaha, care nu par deloc pregătiți să concureze.

Este posibilă o revenire a lui Marquez?

Ultimul său titlu de campion mondial a fost în 2019. Nu a putut concura în sezonul 2020, dar a câștigat trei curse în 2021 în ciuda unei condiții fizice șovăitoare, apoi a cunoscut un sezon 2022 foarte neregulat ratând mai multe curse pentru a spera să își regăsească cele mai bune momente pe motocicletă, Marc Marquez riscă să abordeze acest sezon 2023 în căutarea unei renașteri.

Spaniolul a împlinit 30 de ani în februarie și încă nu și-a pierdut dorința de a câștiga. Acest lucru este minunat pentru MotoGP și pentru toți fanii săi, dar în ultimii trei ani au existat întrebări cu privire la posibilitatea ca el să se întoarcă vreodată în vârf.

Parcă a trecut mult timp de când concura pe RC213V-ul său. Acum, Honda nu mai este un pretendent la titlu, după cum arată timpii stabiliți în timpul testelor de iarnă. În momentul de față este greu să ți-l imaginezi pe Marquez luptând în frunte, dar ar fi grozav să îl vezi recăpătând o oarecare constanță.

Pentru 2023, cu Pol Espargaro scos din peisaj, Joan Mir, campionul mondial Suzuki din 2020, a revenit pe drumul cel bun după un sezon 2022 foarte dificil. Ideea este de a aduce influență nouă în echipa Honda și de a-l susține cât mai bine pe Marquez pentru a prelua conducerea atunci când acesta va decide să nu mai piloteze.

Prima victorie pentru Zarco?

Este în sfârșit anul potrivit pentru Johann Zarco? Aflat în căutarea primei sale victorii la MotoGP după multe sezoane, pilotul francez, autor a 8 pole-uri și 15 podiumuri la clasa regină, știe că nu mai are prea multe șanse de a realiza performanța vieții sale. Dacă suntem sinceri, știm că îi este probabil imposibil să-l ajungă pe compatriotul său Quartararo, dar o treaptă superioară pe podium este la îndemâna sa.

Cu 42 de starturi în 2023, are șanse mai mari de a ajunge acolo. Mai presus de toate, motocicleta sa pare pregătită să câștige curse. La fel cum coechipierul său Jorge Martin a triumfat pe Pramac în Austria în 2021, Zarco poate face același lucru. Ar putea fi chiar anul său.

"Ar fi frumos să câștigăm curse în acest sezon. Cu o motocicletă care poate câștiga, trebuie să încerci să țintești victoria, ăsta este cel mai bun lucru. Și să ne bucurăm de tot anul, pentru că vom avea două curse în weekend. Este o mică schimbare și cu cât ne vom bucura mai mult, cu atât va fi mai bine", a declarat francezul în vârstă de 33 de ani pentru RMC.

Pe ce outsider putem paria?

Să ne uităm acum la restul riderilor înscriși pentru acest nou sezon. Un singur om va debuta în clasa regină în acest weekend la Portimao. El este Augusto Fernandez (GasGas Tech 3), campionul mondial de anul trecut la Moto2, clasă la care concurează din 2017. Ca atare, el are 25 de ani, dar cu siguranță nu este cel mai tânăr pilot din lotul 2023. Norocosul este omonimul său: Raul Fernandez (Aprilia RNF), care s-a născut la 23 octombrie 2000. Ambii sunt tineri piloți promițători, dar s-ar putea să le fie greu să intre în top 10 în curse.

Cei pe care s-ar putea paria sunt Marco Bezzecchi și Luca Marini. Cei doi italieni care pilotează Ducati în echipa VR46 par să aibă performanțe foarte bune în 2023. Acest lucru a fost evident în timpul testelor de iarnă, ceea ce indică faptul că ei se bazează pe sezonul 2022.

Bezzecchi a obținut primul său pole și podium la Assen anul trecut, precum și alte două locuri patru în Australia și Malaezia. Coechipierul său Marini a fost, de asemenea, un participant regulat în top 10, cu două locuri patru în Austria și San Marino.