Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Șeful FIA se confruntă cu o altă acuzație. Ar fi încercat să împiedice aprobarea circuitului din Las Vegas.

ČTK
Mohammed Ben Sulayem și Max Verstappen după Marele Premiu al Arabiei Saudite de anul trecut.
Mohammed Ben Sulayem și Max Verstappen după Marele Premiu al Arabiei Saudite de anul trecut.Profimedia
BBC a venit cu o altă acuzație împotriva șefului FIA, Mohammed Ben Sulayem, care, potrivit mărturiei unui denunțător, a încercat să împiedice autorizarea noului circuit de Formula 1 din Las Vegas înainte de debutul său de anul trecut. Informația a apărut într-un raport intern al comitetului de etică al FIA, potrivit BBC. Anterior, luni, radiodifuzorul britanic a relatat că federația îl investighează pe Sulayem sub suspiciunea că a încercat să influențeze rezultatul cursei din Arabia Saudită de anul trecut.

Înaintea Marelui Premiu de anul trecut din Las Vegas, Sulayem ar fi dat instrucțiuni pentru a găsi motive pentru ca FIA să nu-și dea aprobarea în privința circuitului de curse. Potrivit unui informator anonim, instrucțiunile erau de a "găsi puncte slabe pe circuit pentru a refuza licența".

Formula 1 a revenit la Las Vegas anul trecut, după o pauză de peste 40 de ani, cu două Mari Premii desfășurate acolo în 1981 și 1982. Orașul jocurilor de noroc a fost adăugat în calendarul Campionatului Mondial ca al treilea loc de desfășurare din Statele Unite, după Miami și Austin.

Noile acuzații au fost aduse la o zi după ce BBC a relatat că FIA îl investighează pe Sulayem pentru că a încercat să anuleze o penalizare pentru spaniolul Fernando Alonso în Marele Premiu din Arabia Saudită de anul trecut. Potrivit unei surse anonime, Sulayem l-a contactat pe șeicul Abdullah bin Hamad bin Isa Al Khalifa, vicepreședintele pentru sport al FIA pentru Orientul Mijlociu și Africa de Nord, care a fost unul dintre oficialii de la Jeddah. Acesta i-ar fi spus clar că sancțiunea ar trebui să fie anulată.

Alonso a primit o penalizare de zece secunde pentru că mecanicii lucrau la mașina sa în timp ce el executa o altă penalizare de cinci secunde. Fostul dublu campion mondial a coborât de pe locul trei pe patru din cauza penalizării de timp.

Potrivit Reuters, FIA a confirmat existența unui raport al comisiei de etică cu informații despre potențiale acuzații care îi implică pe unii membri ai conducerii sale. Cu toate acestea, un purtător de cuvânt anonim a pus sub semnul întrebării acuratețea informațiilor publicate și și-a exprimat, de asemenea, regretul că acest subiect a fost dezvăluit presei.