YouTube și NFL au ajuns la un acord pentru a transmite în direct meciuri de fotbal american
YouTube va plăti aproximativ 2 miliarde de dolari pe an pentru a-și asigura drepturile asupra francizei NFL Sunday Ticket, a relatat Wall Street Journal, citând persoane familiarizate cu acest subiect. Google și NFL nu au răspuns imediat la solicitările Reuters pentru comentarii.
Începând din sezonul următor, NFL Sunday Ticket va fi disponibil ca pachet adițional pe YouTube TV și de sine stătător pe YouTube Primetime Channels, a declarat joi compania.
DirecTV, cel mai mare furnizor de servicii prin satelit din Statele Unite și care este deținut în proporție de 70% de AT&T Inc, deține drepturile pentru Sunday Ticket până la sfârșitul sezonului 2022.
"Suntem încântați să aducem NFL Sunday Ticket pe YouTube TV și YouTube Primetime Channels și să inaugurăm o nouă eră în ceea ce privește modul în care fanii din Statele Unite urmăresc NFL", a declarat Roger Goodell, comisarul NFL, într-un comunicat.
"De câțiva ani ne concentrăm pe creșterea distribuției digitale a meciurilor noastre, iar acest parteneriat este încă un exemplu al faptului că privim spre viitor și construim următoarea generație de fani NFL."
NFL este cel mai apreciat activ media sportiv din SUA.
În martie 2021, liga a declarat că a încheiat acorduri media pe termen lung cu Amazon.com și cu principalele companii TV și de cablu, care se întind până în 2033, împărțind pachete de meciuri. Acordurile ar putea valora peste 100 de miliarde de dolari, potrivit CNBC.
Amazon, care și-a asigurat drepturile exclusive pentru Thursday Night Football, va difuza, de asemenea, primul său meci de "Black Friday" pe serviciul său Amazon Prime Video anul viitor. Fox va transmite Super Bowl în februarie.
Apple - care cheltuiește foarte mult pe conținut pentru serviciul său de streaming Apple TV+ și este primul streamer care a câștigat un Oscar pentru cel mai bun film - se concentrează, de asemenea, din ce în ce mai mult pe achiziționarea de drepturi sportive.
În luna iunie, a anunțat un parteneriat cu Major League Soccer pentru a transmite fiecare meci pe aplicația Apple TV pentru următorul deceniu, iar în martie, a încheiat un acord pentru a transmite în streaming meciurile din Major League Baseball.